Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

ΟΣΕ - Κατάντια από κακοδιαχείριση και αδιαφορία - Ώρα για Επένδυση στην Πολιτιστική & Αισθητική του Τρένου... - Βλέποντας αλλιώς.

Τελικά αξίζει να χάσουμε το τρένο???

ΟΣΕ……, η κατάληξη της κατάντιας από κακοδιαχείριση και αδιαφορία ήταν τελικά να περιοριστεί το εθνικό δίκτυο… Αλλοίμονο!!! Οι οικονομικές επιπτώσεις συνοδεύονται σε τούτο τον τόπο και από συναισθηματικές γρατζουνιές… Η συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν μπορεί παρά να μας βάζει σε σκέψεις. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος πέρα από το γεγονός ότι είναι «χρήσιμο μεταφορικό μέσο»… αποτελεί και «ΟΠΤΙΚΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ – ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ του Τοπίου μιας πανέμορφης χώρας» προς κατευθύνσεις και υψόμετρα που δεν πάει κανείς εύκολα, ούτε συχνά…..

Το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αντί για λιγόστεμα χρειάζεστε ξάπλωμα, να τρέξουν τα τρένα μέχρι την Άρτα και τα Γιάννενα μέσα από την Πίνδο, να συνεχίσουν μέχρι την Ηγουμενίτσα και τα Τίρανα κι από 'κει στο Μαυροβούνιο, την Κροατία και τη Βενετία…, απ’ το Λιανοκλάδι απέναντι μέχρι την Ιόνια Οδό μέσα από το Καρπενήσι... Όλα αυτά μέσα από μια καθολικά «Περιβαλλο-Μεταφορική Επένδυση Εθνικού Χαρακτήρα υψηλής ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ» με ταχύτητες, άνεση & service, ασφάλεια και απαράμιλλη τοπιακή χάραξη «οπτικού διαδρόμου» που θα γοητεύει τους πάντες και ιδιαίτερα τους χιλιάδες και  «επιθυμητά» περίεργους ξένους και ντόπιους ταξιδευτές...

Η σιδηροδρομικά «άγονη» ραχοκοκαλιά της Ελλάδας (Πίνδος) είναι κομμάτι της Ευρωπαϊκής ραχοκοκαλιάς με παραδόσεις και τοπία άγνωστα «στους παντογνώστες» εκ των σχεδιαστών της Εθνικής Πολιτικής γης και των Μεταφορών...

Οι σιδηρόδρομοι παγκοσμίως είναι πεδίο επενδυτικών ευκαιριών και δράσης, πρέσβεις του τουρισμού, του αγροτουρισμού, της γεωγραφίας, της γεωποικιλότητας, της βιοποικιλότητας, της φυσιογνωστικής, της επαφής με πολύτιμες «πολιτιστικές τσέπες» που επιμένουν να επιβιώνουν ξεχασμένες και το κυριότερο, δεν έχουν τα μέσα να βγάλουν φωνή και να διαμαρτυρηθούν…. Μάλλον τους αφήσαμε εκεί, χωρίς «δίκαια χέρια» για να λιθοβολήσουν όλους εμάς τους υπεύθυνους και ανεύθυνους της «ξεχασμένης Ελλάδας….»….  

Οι «ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» πιστεύουμε ότι ο επανασχεδιασμός μιας «Νέας Σιδηροδρομικής Πολιτικής» για τη χώρα μας, θα ήταν η πιο έξυπνη επενδυτική κίνηση, κόντρα στην πολιτική της συρρίκνωσης και του αφανισμού μιας «αγαπημένης συνήθειας», όπως το τρένο... Οι πρωτοπόροι των Σιδηροδρόμων Αγγλογάλλοι και οι «φίλοι μας» Γερμανοί θα μπορούσαν να επενδύσουν... (γιατί όχι…) στη Νέα γραμμή Αθήνα – Καρπενήσι -  Γιάννενα- Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα - Τίρανα - Ντουμπρόβνικ - Τεργέστη - Βενετία – κι από 'κει προς Παρίσι και Βερολίνο... (συγγνώμη για τη βιαστική – ολίγον ρομαντική χάραξη…)…

Το παλιό δίκτυο όσο απ’ αυτό δεν θα τα κατάφερνε να ενταχθεί σε νέους σχεδιασμούς και σε νέα μεταφορικά πλάνα, θα μπορούσε σίγουρα να αποτελέσει μια καταπληκτική φλέβα πολιτιστικής και μορφωτικής επικοινωνίας μεταξύ των ξεχασμένων «τόπων και ανθρώπων», συμπεριλαμβανομένου του κάτοικου της τραγικής ελληνικής Πάλης… γιατί κι αυτός ξεχασμένος είναι… Το τοπίο είναι θεραπεία... Το τρένο που ξέρει να διασχίζει… «νυστέρι και ανακούφιση»…

Η φωτογραφία, από τα σχέδια ανακαίνισης του Νέου Σ. Σταθμού στο Birmingham της Αγγλίας….. Αλλού επενδύουν στο τρένο, αλλού παλεύουν για το τρένο, αλλού υπολογίζουν στο τρένο... Εδώ «ΤΟ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ……???"…….

Με τιμή,
Δρ Σταμάτης Λ. Σεκλιζιώτης
Γεωπόνος ΑΠΘ – Αρχιτέκτων Τοπίου (PhD, Birmingham, UK)
Πρόεδρος του Δ.Σ. «ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»  

το "τελευταίο τρένο....", αφιερωμένο στις φίλες και τους φίλους και όλους τους αναγνώστες των "ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"...
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου